مهمترین نکات انتخاب جوراب مردانه مناسب هر کفش که هر مردی باید بداند

جوراب مردانه

آنچه می‌خوانید

.بایدها و نبایدهای انتخاب جوراب مردانه: ست کردن جوراب با کفش

انتخاب جوراب مردانه به نظر چندان مساله مهمی نمی‌آید، اما تاثیر بسیاری بر استایل و کاریزمای شما دارد. جوراب‌ها نه تنها باید با کفش‌هایتان هماهنگ، بلکه باید با توجه به هر موقعیتی که در آن قرار دارید انتخاب شده باشند. در این مقاله، به بررسی بایدها و نبایدهای انتخاب جوراب‌های مردانه پرداخته و نکات مهمی را که هر مردی باید در هنگام انتخاب جوراب مناسب برای هر کفشی بداند، مطرح می‌کنیم. با رعایت این نکات، می‌توانید ظاهر خود را بهبود بخشیده و راحتی بیشتری را تجربه کنید.

۷ قانون برای انتخاب جوراب های مردانه

پوشیدن جوراب اصول خود را دارد و نمی‌توان هر نوع جورابی را با هر کفشی و در هر موقعیتی پوشید. در اینجا به ۷ قانون کلی در ست کردن جوراب مردانه توجه نمایید:

  • جوراب را با رنگ شلوارتان هماهنگ کنید نه با کفش
  • بر حسب موقعیت به جنس جوراب توجه کنید. برای مثال پوشیدن جوراب نازک با کفش رسمی و جوراب ضخیم با کفش اسپرت توصیه می‌شود.
  • به جز در فعالیت‌های ورزشی هرگز جوراب سفید نپوشید.
  • جوراب فانتزی با لباس رسمی نپوشید.
  • از تمیز بودن و چروک نبودن جوراب در هر شرایطی مطمئن باشید.
  • با کفش رسمی جوراب بدون ساق نپوشید.
  • با شلوار کوتاه جوراب مچی یا اسپرت بپوشید.

این هفت اصول کلی جز بایدها و نبایدهای پوشیدن انواع جوراب‌های مردانه محسوب می‌شوند. تاثیر رعایت این نکات در استایل مردانه به قدری زیاد است که شاید حتی تصور نکنید. اما بهترین جوراب مردانه برای هر نوع کفشی کدام است و در این انتخاب باید به چه مواردی توجه کرد؟

بهترین جوراب مردانه

بهترین جوراب‌های مردانه با انواع کفش مردانه برای موقعیت‌های مختلف

انتخاب بهترین جوراب برای آقایان از بین انواه جوراب‌های موجود در بازار باید بر اساس چند فاکتور انجام شود. در جدول زیر تمام فاکتورهای مربوط به انواع جوراب را ملاحظه نمایید.

انواع جوراب مردانه بر اساس جنس ضخامت جوراب مردانه نوع ساق رنگ‌های مناسب جوراب نوع کفش مردانه مناسب موقعیت‌های مناسب اکسسوری‌های مناسب با آن
نخی/ ابریشمی/پشمی نازک*/ ضخیم(بستگی به فصل دارد) ساق بلند برای موقعیت‌های رسمی معمولا از رنگ‌های تیره استفاده می‌شود.* چرم رسمی/ جیر رسمی/ کالج/ نیم بوت و چکمه رسمی رسمی/ نیمه رسمی ساعت با بند چرمی، کراوات، دکمه سر دست/دستمال گردن/ کیف چرمی/ دستبند یا گردنبند ساده و بدون آویز.
نخی/پشمی/ ورزشی مچی/ بالای زانو رنگ جوراب مردانه برای موقعیت‌های غیر رسمی نیز باید با توجه به شلوار انتخاب شود. کالج/ کتانی/صندل* غیر رسمی/دوستانه کلاه اسپرت/ استفاده از انواع گردنبند یا دستبند ساده اسپرت یا ساعت مناسب با استایل جایز است.
نخی/پشمی/ورزشی نیمه ضخیم/ضخیم مچی/ بالای زانو رنگ روشن مثلا سفید یا هر رنگی که با شلوارک یا شلوار ورزشیتان ست است. کتانی ورزشی کلاه کاسکت/ هدبند یا بازوبند ورزشی/عینک آفتابی
نخی/ورزشی/پشمی/طرح‌دار یا فانتزی نازک/ضخیم مچی/ ساق بلند در اینجا نیز به جز رنگ سفید می‌توانید با توجه به رنگ شلوارتان جوراب مناسبی انتخاب کنید. کتانی/نیم بوت/صندل/کالج کژوال/ روزانه انواع کلاه غیر رسمی و اسپرت/ ساعت اسپرت/کیف کتانی/ عینک آفتابی

* اگر فصل تابستان باشد، پوشیدن جوراب نازک مردانه با کفش رسمی مانعی ندارد.

*رنگ جوراب مردانه در مراسم رسمی بهتر است همرنگ شلوارتان باشد.

* صندل را همیشه باید بدون جوراب بپوشید. پوشیدن جوراب با صندل از نبایدهای مد مردانه است.

بهترین جوراب مردانه

قیمت جوراب مردانه

قیمت جوراب مردانه با توجه به برند و کیفیت آن متغیر است. اگر قیمت جوراب برایتان بسیار مهم باشد، می‌توانید انواع جوراب مردانه با کیفیت عالی را در میان برندهای ایرانی جستجو کنید. برای خرید جوراب مردانه از فروشگاه به صورت آنلاین می‌توانید به قسمت مردانه در نوار بالای صفحه اصلی سایت رجوع و از کرکره مردانه به قسمت جوراب سر بزنید. همچنین انواع اکسسوری مردانه نیز در سایت موجود است که از آن‌ها می‌توانید برای تکمیل استایل خود استفاده کنید.

قیمت جوراب مردانه

سوالات رایج

  • کجا می‌توان جوراب‌های باکیفیت خرید؟

جوراب‌های باکیفیت را می‌توانید از فروشگاه‌های لباس، فروشگاه‌های تخصصی جوراب و یا فروشگاه‌های آنلاین خریداری کنید.

  • چگونه از جوراب‌ها مراقبت کنیم؟

بهترین راه مراقبت از جوراب‌ شستشوی آن در دمای ملایم و خشک کردن به دور از نور مستقیم خورشید است.

  • جوراب را با چه چیزی ست کنیم؟

برای ست کردن جوراب‌های مردانه می‌توان ازکمربند، کراوات، دستمال گردن یا حتی کیف استفاده کرد. به عنوان مثال، اگر از کمربند قهوه‌ای استفاده می‌کنید، می‌توانید از جوراب‌های قهوه‌ای یا کرم رنگ استفاده کنید. در مورد رنگ جوراب مردانه همواره به یاد داشته باشید که رنگ سفید جز برای موقعیت ورزشی نباید استفاده شود.

  • جوراب‌های ورزشی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند؟

جوراب‌های ورزشی باید از جنس تنفس‌پذیر و جاذب رطوبت باشند تا پاها خشک و خنک بمانند. همچنین، این جوراب‌ها باید دارای بالشتک‌های مناسب در نقاط فشار و فشرده‌سازی برای حمایت بهتر از پاها باشند. دوخت‌های بدون درز نیز از بروز تاول جلوگیری می‌کند.

  • چگونه اندازه مناسب جوراب را انتخاب کنم؟

برای انتخاب اندازه مناسب جوراب، سایز پای خود را با جدول اندازه‌گیری برند مورد نظر مطابقت دهید. توجه به نکاتی مانند طول جوراب و کشسانی آن نیز مهم است تا جوراب‌ها کاملاً متناسب و راحت باشند. همچنین برای خرید انواع جوراب مردانه می‌توانید دست خود را مشت کرده و جوراب را دور مشتتان از بالا تا پایین بپیچید. اگر بالای جوراب به پایین آن در دور مشتتان رسید به احتمال زیاد سایز شماست.

  • چه زمانی باید جوراب‌های خود را تعویض کنم؟

جوراب‌های خود را زمانی تعویض کنید که نشانه‌هایی از سایش، سوراخ شدن، یا افتادگی کش مشاهده کردید.

شاید به این مطالب هم علاقه داشته باشید

مطالب مرتبط