راهنمای انتخاب بهترین استایل مردانه در مراسم‌های خاص

Stylish-men's-style

آنچه می‌خوانید

انتخاب بهترین استایل مردانه برای مراسم‌های خاص کاملا بستگی به نوع مراسمی دارد که قصد شرکت در آن را دارید. برای مثال آنچه یک دیپلمات در انتخاب استایل مردانه برای مراسم خاص در نظر می‌گیرد با استایلی که برای شرکت در مراسم ختم یک چهره سرشناس در نظر گرفته می‌شود بسیار متفاوت است. از این روی انتخاب بهترین استایل‌ها برای مردان در مراسم‌های خاص خود نوعی مهارت است که برای دانستن آن لازم نیست متخصص طراحی مد و فشن باشید، ما در این جا نکات کلیدی بسیار مهمی را با شما در میان گذاشته‌ایم که در کمتر از ۱۰ دقیقه دیگر می‌توانید از آن‌ها مطلع شوید.

نکات کلیدی در انتخاب استایل مردانه برای مراسم

همانطور که ذکر شد، انتخاب لباس مراسم رسمی برای آقایان، بستگی به نوع مراسم دارد. اما چند نکته اساسی برای انتخاب بهترین استایل مردانه وجود دارد که تقریبا در همه حال باید رعایت شوند که بهتر است همیشه این چند مورد را به یاد داشته باشید:
تطبیق درست با مراسم: لباس شما باید با نوع و فرمالیته‌های مراسم هماهنگ باشد. برای مراسم‌های رسمی، انتخاب یک کت و شلوار یا لباسی از جنس پارچه باکیفیت و طرح‌های کلاسیک مناسب است.
مراعات نقش‌های جنسیتی: در مراسم‌های رسمی، معمولا انتظار می‌رود که آقایان با لباس‌های فرمال و مرتب ظاهر شوند. این ممکن است شامل کت و شلوار یا یک استایل متفاوت اما فرمال باشد.
رعایت مناسبت و فصل: در نظر داشته باشید که آیا مراسم در فصل گرم یا سرد برگزار می‌شود؟ لباش شما باید با شرایط جوی هماهنگ باشد. برای مثال در فصل سرما انتخاب یک پالتو یا کت ضخیم و زیبا می‌تواند مناسب باشد.
توجه به جزئیات: جزئیات مانند کیفیت پارچه، برش لباس، دکمه‌ها و یقه مهم هستند. لباس شما باید تمیز و بدون چروک باشد. همچنین جزئیاتی مانند کیف یا کمربند و جوراب‌های مناسب می‌توانند استایل شما را تکمیل کنند.
مراعات شخصیت: حتی در حالت‌های رسمی، استایل شما باید با شخصیت شما همخوانی داشته باشد. انتخاب رنگ‌ها و طرح‌هایی که یا شخصیت شما سازگاری داشته باشند می‌تواند به اعتماد به نفس و جذابیت شما کمک کند.
در این بین اگر قصد انتخاب کت و پالتو مناسب برای ست کردن استایل رسمی مردانه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم سری به قسمت تن پوش سایت زده و با کمک تیم حرفه‌ای برند امشاسپند خوب‌تر دیده شوید.

استایل مردانه رسمی

چگونگی انتخاب لباس مراسم رسمی با توجه به نوع مراسم

انتخاب لباس مراسم رسمی باید با توجه به نوع مراسم باشد. آنچه برای یک عروسی مناسب است قطعا برای مراسم رونمایی از کتاب یک شخصیت فرهیخته مناسب نخواهد بود. با ما همراه باشید تا بهترین استایل مردانه برای مراسم را بررسی کنیم.

استایل مناسب برای مراسم عروسی

اگر به یک جشن رسمی مانند عروسی یا تولد دعوت شده‌اید، برای انتخاب بهترین استایل مردانه بهتر است به سراغ دو نوع استایل بروید اولین پیشنهاد ما پوشیدن کت و شلوار رسمی و دومی تیپ کژوال اما شیک و با سلیقه است.
در هنگام خرید کت و شلوار کیفیت بالای پارچه و طراحی دقیق آن اهمیت دارد. استفاده از پارچه ابریشمی، ولور یا صوف برای این نوع کت و شلوار توصیه می‌شود. مورد بعدی ست کردن رنگ است. برای مراسم عروسی در روز، رنگ‌های روشن‌تر مانند سفید، لیمویی، آبی یا حتی صورتی روشن و برای مراسم شب بهتر است از رنگ‌های تیره و گرم مثل بنفش یا آبی نفتی استفاده کنید. برای پیراهن زیرین نیز استفاده از یک پیراهن سفید زیر تمام رنگ‌ها معمولا خوب است به شرطی که با یک کراوات مناسب ست شود. در این خصوص شما می‌توانید با خواندن مقاله ” نکات کلیدی برای ست کردن پیراهن و کراوات” اطلاعات مفیدی کسب کنید.

استایل مناسب برای مراسم ختم

استایل رسمی مردانه در یک مراسم ختم رسمی معمولا کم‌رنگ و کم جزئیات است. انتخاب رنگ‌های سیاه و خاکستری برای این نوع مراسم مناسب خواهد بود. در ضمن بهتر است پارچه لباس شما چندان شلوغ و طرح‌دار نباشد. ست بودن رنگ کراوات با کمربند و کفشتان نیز در استایل رسمی مردانه شما تاثیر بسیار دارد.

استایل مردانه مناسب برای ملاقات‌های رسمی کاری

استایل مناسب برای ملاقات‌های رسمی کاری شامل موارد زیر است:
کت و شلوار رسمی: برای انتخاب لباس مراسم رسمی همیشه به مناسب بودن سایز آن دقت کنید. کت و شلوار باید اتو کشیده و تمیز بوده و استفاده از رنگ‌های تیره برای ملاقات‌های رسمی کاری در اولویت است.
پیراهن رسمی: در اینجا نیز انتخاب پیراهن مناسب که با جوراب و کفش شما ست باشد اهمیت دارد. اگر برای ست کردن کت و شلوار مشکی خود به مشکل خورده‌اید پیشنهاد می‌کنیم مقاله مربوط به ست کردن کت و شلوار مشکی را در قسمت وبلاگ سایت مطالعه نمایید.
کفش رسمی: کفش رسمی شما باید به رنگ کمربندتان و ترجیحا به رنگ بند ساعتتان باشد. در این بین از ست بودن رنگ جوراب‌ها نیز غافل نشوید.
در انتخاب بهترین استایل مردانه برای قرار کاری همیشه عدم افراط کارگشاست. برای مثال، لباس‌های بسیار رنگی یا پرجزئیات، می‌توانند احترام به محیط کاری و فردی که ملاقات می‌کنید را کاهش دهند.

اکسسوری استایل مردانه

کدام اکسسوری‌ها در استایل مردانه رسمی اهمیت بیشتری دارند؟

در استایل رسمی مردانه اکسسوری‌ها نقش مهمی در تکمیل و بهبود ظاهر ایفا می‌کنند. اگرچه لباس اصل مهمی است، اما اکسسوری‌ها می‌توانند استایل شما را به طور قابل توجهی تکمیل کنند و جلوه بیشتری به ظاهرتان می‌بخشند. در زیر، اکسسوری‌هایی که کنار لباس مراسم رسمی می‌توانید استفاده کنید را بررسی می‌کنیم:
کمربند: یک کمربند شیک و مناسب می‌تواند لباس شما را تکمیل کرده و ظاهرتان را بهبود بخشد. انتخاب کمربند به استایل شما بستگی دارد اما اغلب برای استایل مردانه برای مراسم از کمربند ساده و کلاسیک استفاده می‌شود.
ساعت مچی: یک ساعت مچی با طراحی شیک و مناسب می‌تواند بیانگر شخصیت و سلیقه شما باشد. ساعت مچی همچنین نشانگر دقت شما به جزئیات است.
کراوات، دستمال گردن و پاپیون: در مراسم‌ها و جشن‌های رسمی، استفاده از کراوات و پاپیون می‌تواند استایل شما را بسیار شیک و منحصربه‌فرد کند.
گردنبند یا انگشتر: استفاده از گردنبند یا انگشتر شیک و ترجیحا ساده در استایل رسمی مردانه جایگاه خودش را دارد.
در انتخاب بهترین استایل مردانه این نوع اکسسوری‌ها می‌توانند به شکل متفاوتی استایل شما را بهبود بخشیده، اما مهمترین نکته این است که انتخاب اکسسوری‌ها با لباس و استایل شما هماهنگ بوده و جلوه‌ای متناسب داشته باشد.
در مقاله حاضر سعی ما براین بود که در انتخاب بهترین استایل مردانه یاریتان کنیم. چنانچه برای ست کردن استایل رسمی خود به دنبال پیراهن، کفش یا سایر موارد لازم هستید، پیشنهاد می‌کنیم از پوشاک‌های برند امشاسپند در سایت دیدن کنید.

شاید به این مطالب هم علاقه داشته باشید

مطالب مرتبط