بهترین لباس مسافرتی برای آقایان: راحت و شیک

بهترین لباس مسافرتی برای آقایان

آنچه می‌خوانید

سفر، یک تجربه هیجان‌انگیز و سرشار از لحظات پر ماجراست. اما برای لذت بردن از هر لحظه و هر مقصد، انتخاب لباس مناسب بسیار اهمیت دارد. لباس سفر مردانه نه تنها باید راحت و انعطاف‌پذیر باشد، بلکه باید مناسب شرایط جوی محل سفر و نوع فعالیت شما باشد. در عین حال ظاهر شما را نیز همچنان شیک و آراسته جلوه دهد. در این راستا، بهترین لباس مسافرتی برای مردان در هر سفری، تلفیقی از راحتی و جذابیت را دارد. از پیراهن‌ها و شلوارهای تن‌خور راحت و محصولات بافتنی تا ژاکت و کلاه‌های سبک، همه باید باعث افزایش آسایش در سفر شما شده و در عین حال امکان‌ پذیرش هر چالشی که پیش روی دارید را فراهم کند.

لباس مردانه مسافرتی

راحتی در سفر شرط اول انتخاب لباس سفر مردانه است

راحتی در سفر را به عنوان یک اصل مهم در راس تمام اهداف قرار دهید. بهترین لباس مسافرتی در واقع لباسی است که مانند یک شریک وفادار همواره در هر شرایطی همراهیتان کند. یعنی باید قادر باشید  از تنوع فعالیت‌ها در سفر، از جمله پیاده‌روی، دیدن جذابیت‌های گردشگری و شرکت در فعالیت‌های فرهنگی به طور آسان و بدون محدودیت لذت ببرید.

لباس‌هایی که انتخاب می‌شوند، باید خصوصیاتی از قبیل راحتی در حرکت، جذب عرق، خنکی و قابلیت خشک شدن سریع را داشته باشند. ایجاد ناراحتی و استرس نتیجه یک لباس لباس نامناسب است که از لذت سفر کاسته و تجربه غیر قابل تحملی را رقم خواهد زد. بنابراین در این مقاله ما تمام آنچه برای یک انتخاب خوب برای هر شرایطی را توضیح خواهیم داد.

انتخاب لباس سفر مردانه

بهترین لباس‌های مسافرتی مردانه

برای انتخاب بهترین لباس مسافرتی ابتدا باید فصل و شرایط آب و هوایی مقصد را در نظر بگیرید. در اینجا لازم به ذکر است که اگر شرایط آب و هوایی مبدا با مقصد متفاوت است، تنها یک دست لباس مناسب مبدا که تا نزدیکی مقصد تنتان باشد کافیست. برای مثال اگر شما در آذر ماه از آذربایجان به جنوب کشور سفر کنید، قطعا نمی‌توانید از همان مبدا تی‌شرت تن کنید چون قطعا سردتان خواهد شد. در ادامه، به برخی از لباس‌های مسافرتی مردانه بر اساس فصل‌ها و شرایط آب و هوایی مختلف اشاره خواهیم کرد:

بهترین لباس مسافرتی بهاره و پاییزه

اگر قصد مسافرت در فصول بهار و پاییز را دارید، پیراهن‌های نیمه فصلی برای روزهایی که هوا گرم‌تر از معمول است اما هنوز نیاز به یک لایه اضافی که از تغییرات ناگهانی هوا حفظتان کند دارید، مناسب است. در واقع نوعی پیراهن آستین دار است که جنس زیاد کلفتی ندارد و در شرایط آفتابی کلافه‌تان نمی‌کند.

از آنجایی که شرایط هوا در این دو فصل ناپایدار است و بیشتر احتمال بارندگی وجود دارد، شما می‌توانید یک بارانی یا ژاکت بهاره-پاییزه به همراه خود داشته باشید. بهتر است بارانی شما کلاه داشته باشد تا دیگر نیازی به حمل چتر نداشته باشید.

کفش مناسب این فصل نیز به محل و نوع سفرتان بستگی دارد، قطعا که برای کوهنوردی شما به کفش مخصوص کوهنوردی نیاز دارید و برای گشت و گذار در شهر، کفش اسپرت کتانی یا چرمی کلاسیک هم می‌تواند خوب باشد. یادتان باشد که در این فصول کفش جیر یا پارچه‌ای نپوشید، چرا که آب باران کفشتان را خراب خواهد کرد. در حالت کلی نیم بوت چرمی یا اسپرت به خصوص برای مناطقی که دارای آب و هوای معتدل هستند بسیار پیشنهاد می‌شود. اما در صورتی که قصد سفر به مناطقی با اقلیم خشک و شرجی را دارید، بهتر است کفش سبک‌تری را با خود همراه داشته باشید.

اگر برای خرید کفش مناسب مردانه برای سفر به دنبال جنس بسیار خوب با قیمت مناسب هستید، پیشنهاد می‌کنیم در صفحه اصلی امشاسپند، به سراغ قسمت کفش‌ از منو مردانه بروید.

لباس سفر مردانه برای فصل تابستان

لباس سفر مردانه برای فصل تابستان

اولین پیشنهاد تی‌شرت و پولوشرت نخی است که قطعا با شلوار کتان یا جین سبک ست بسیار مناسبی خواهد بود. استایل سفر در تابستان معمولا به همین شکل است چرا که هوا بسیار گرم بوده و نیاز به تجهیزات خاصی نیست مگر اینکه قصد سفر به مکان‌های خاصی مثل بالای کوه یا جنگل را داشته باشید. اگر قصد کمپ زدن در جنگل در تابستان را دارید، پیشنهاد می‌کنیم برای شب‌های خنک حتما کت برداشته و برای کوهنوردان نیز لباس مخصوص کوهنوردی جز الزامات است. اگر قصد سفر به مناطق موسمی مثل هندوستان در فصل باران‌های موسمی را دارید، یادتان باشد که هوا شرجی اما گرم است پس نیاز نیست بارانی خیلی ضخیمی به همراه داشته باشید.

استایل سفر در زمستان

بسیاری از ما ایرانی‌ها معمولا در زمستان به دلیل مدرسه بچه‌ها یا شرایط جوی نامناسب سفر نمی‌کنیم. اما این شرایط برای همه صادق نیست بسیاری از آقایان به دلیل شرایط کاریشان باید گه گاهی بار سفر ببندند. سفر کردن در زمستان کمی سخت‌تر است چون شما مجبورید لباس‌های گرم ضخیمی با خود حمل کنید که کمی سنگین هستند.

بهترین انتخاب برای استایل سفر زمستانه سویشرت ضخیم کلاه‌دار است. با توجه به منظور سفرتان، اگر سفر کاری مهم و جلسه رسمی دارید، بهتر است پالتو بلند با نیم بوت یا چکمه بپوشید. اگر سفر کاری چندان رسمی نیست کاپشن بردارید.

لباس های مسفارتی آقایان

آنچه باید در چمدان داشته باشید

بسیاری از ما معمولا در انتخاب تعداد لباس‌های منتخب برای سفر زیاده‌روی می‌کنیم. بسیاری از لباس‌هایی که به زور در چمدان جا می‌کنیم را شاید اصلا نپوشیده به مبدا برگردانیم. این کار فقط باعث سنگینی چمدان شده و هیچ فایده‌ای ندارد. شما باید بدانید که از کدام نوع لباس چند عدد برای چند روز با خود به همراه داشته باشید.

لباس روی بالاتنه

اگر در فصول گرم سفر می‌کنید، برای انتخاب تعداد پیراهن‌های لازم در سفر ابتدا به تعداد روزهای سفرتان دقت کنید. برای مثال اگر شما بین یک تا سه روز در سفر خواهید بود، سه عدد تیشرت کافیست. اما اگر یک هفته یا بیشتر در سفرید، به منظور راحتی در سفر بهتر است تعداد را به پنج عدد برسانید. پیشنهاد می‌کنیم لباس خود را در پایان روز اول شسته و برای روزهای بعدی آماده نگه دارید.

لباس روی پایین تنه

در انتخاب نوع شلوار بهتر است حداقل دو نوع شلوار همراهتان باشد، یکی رسمی یکی راحتی. شلوار معمولا دیرتر از پیراهن یا تی‌شرت کثیف می‌شود. اما برای حفظ استایل سفر لازم است حتما شلوارهای مناسب با آنچه برای بالا تنه انتخاب کرده‌اید را به همراه داشته باشید.

لباس زیر

موضوع لباس زیر در سفر خیلی مهم است. درسا است که دیده نمی‌شود اما راحتی در سفر به انتخاب نوع لباس زیرتان نیز بستگی دارد. سعی کنید در تابستان لباس‌های نخی بردارید. تعداد لباس زیر بستگی به فصل و عادت حمام رفتنتان دارد اما چون سبک و کوچک هستند و جای زیادی نمی‌گیرند، بهتر است برای هر روزتان یک عدد همراهتان باشد.

کفش و اکسسوری‌ها

تعداد کفش‌هایی که با خود می‌برید بیش از هر چیزی به موضوع سفرتان بستگی دارد. برای مثال وقتی به قصد رفتن به عروسی سفر می‌کنیم قطعا با خود یک جفت کفش مجلسی جداگانه می‌بریم. اما اگر سفرتان سیاحتی است، پیشنهاد می‌کنیم از همان ابتدا کفش اسپرت راحت و مناسبی به پا کنید.

در مورد اکسسوری‌ها نیز بهتر است برای هر ست لباس، یک کمربند و یا برای سفر طبیعت گردی یک یا دو تا کلاه همراهتان باشد. اکسسوری‌های دیگری مانند کیف هم در لباس سفر مردانه بسیار اهمیت دارند که بهتر است نوع جادار و مناسب استایل سفرتان انتخاب شود. اگر قصد تکمیل استایل مسافرتی خود را دارید، پیشنهاد می‌کنیم از فروشگاه اینترنتی امشاسپند که متخصص انواع لباس مردانه است، دیدن کنید.

شاید به این مطالب هم علاقه داشته باشید

مطالب مرتبط