چگونه استایل رسمی و غیررسمی را با هم ترکیب کنیم؟

How-to-combine-formal-and-informal-style

آنچه می‌خوانید

آیتم‌های ترکیب پذیر استایل رسمی و غیر رسمی| چگونه استایل رسمی و غیررسمی را با هم ترکیب کنیم؟

در دنیای مد و استایل امروزه، ترکیب استایل‌های رسمی و غیر رسمی به یکی از روندهای محبوب تبدیل شده است. این نوع ست کردن لباس ترکیبی از ظاهری شیک و آزاده دارد که برای افرادی که به دنبال استایل خلاقانه و منحصر به فرد هستند بسیار جذابیت دارد. اما چگونه آیتم‌های ترکیب‌پذیر استایل رسمی و غیر رسمی را تلفیق کنیم؟ در این مقاله به بررسی آیتم‌های کلیدی در این خصوص پرداخته و در مورد استایل ترکیبی مردانه نکات بسیار کاربردی را ارائه خواهیم داد. با ما همراه باشید تا با ترکیب این دو استایل، یک ظاهر منحصر به فرد و جذاب ایجاد کنیم.

چند نکته طلایی در استایل ترکیبی مردانه

ترکیب استایل‌ها در دنیای مد امروزی کم کم جای خود را در میان قشر جوان باز کرده و پذیرش جامعه نیز در این مورد بسیار تغییر کرده است. برای مثال جوانان ترجیح می‌دهند در مراسم رسمی تیپ اسپرت اما با آیتم‌های رسمی بزنند که اتفاقا بسیار هم جذاب به نظر می‌رسد. اما باید با شناخت آیتم‌های ترکیب‌پذیر استایل رسمی و غیر رسمی به سراغ این تغییرات رفت.

 مقاله بهترین استایل مردانه برای تابستان را از دست ندهید

  1. پوشیدن تکه‌های رسمی با آیتم‌های غیر رسمی: به جای پوشیدن لباس رسمی کامل، می‌توانید یک بخش از لباس رسمی را با آیتم‌های غیر رسمی ترکیب کنید. مانند پوشیدن یک ساعت اسپرت با یک کت و شلوار رسمی.
  2. استفاده از رنگ‌های و الگوها: با ترکیب رنگ‌ها و الگوها، می‌توانید استایل ترکیبی مردانه خود را زنده و دلنشین کنید. مثلا پیراهن رسمی با رنگ زنده‌ای مانند آبی درخشان را با شلوار جین و کفش اسپرت ترکیب کنید.
  3. استفاده از لباس‌های اسپرت با جزئیات رسمی: مانند پوشیدن یک ژاکت جین با اکسسوری‌های رسمی مانند دکمه سر دست یا کراوات.
  4. تلفیق لباس‌های رسمی با اکسسوری‌های غیررسمی: به جای استفاده از اکسسوری رسمی مانند کراوات، می‌توانید از لوازم جانبی غیر رسمی مانند کلاه یا کیف اسپرت برای استایل ترکیبی مردانه استفاده کنید.
  5. موقعیت مناسب: حتما باید با توجه به موقعیت و رویدادی که در آن حاضر می‌شوید، استایل خود را انتخاب کنید. مثلا ست کردن لباس با آیتم‌های رسمی و غیر رسمی می‌تواند برای مهمانی یا ملاقات‌های رسمی مناسب باشد.
  6. به تعادل دقت کنید: حتما توجه کنید که ترکیب‌هایتان تعادل داشته باشد تا به نظر شیک و مناسب برسید. به عنوان مثال، اگر پیراهن رسمی را با شلوار اسپرت ترکیب می‌کنید، می‌توانید با استفاده از یک کیف یا کفش رسمی تعادل را حفظ کنید.

تکمیل آیتم‌های ترکیب‌پذیر استایل رسمی و غیر رسمی گاه چندان هم آسان نیست. اما اگر تمامی این آیتم‌ها در جایی گردآوری شده باشند چه؟ در این صورت انتخاب از میان آن‌ها بسیار آسان‌تر از مغازه به مغازه گشتن خواهد بود. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم برای ست کردن لباس خود حتما سری به فروشگاه امشاسپند بزنید.

نبایدهای ست کردن استایل رسمی و غیر رسمی

استایل رسمی و غیر رسمی

در هنگام ست کردن استایل ترکیبی مردانه برخی نکات وجود دارند که باید در نظر گرفته شوند تا از ایجاد تضادها و ناهماهنگی‌ها پیشگیری شود.

ترکیب اندازه‌های متفاوت

اگر مقاله ۱۰ ترند برتر مد مردانه در سال ۲۰۲۴ ما را خوانده باشید، در آنجا توضیح دادیم که مد کژوال که بسیار رایج شده است، بر پایه آزادی لباس روی تن و راحتی طراحی شده است. اگر در استایل خود لباس‌های گشاد و تنگ را ترکیب کنید، این منجر به ظاهری نامناسب می‌شود.

ترکیب زیاد اکسسوری‌ها

استفاده بیش از حد از اکسسوری‌ها غیر معمول و نامطلوب است. این موجب ظاهری شلوغ و ناهماهنگ شده و تعادل استایل ترکیبی مردانه شما را به هم خواهد زد. اصولا در دنیای مد اکسسوری‌ها نقش مکمل داشته و نباید در نگاه اول بر آیتم‌های اصلی چیره شوند.

نادیده گرفتن قواعد استایل

برخی قواعد استایل مانند تطابق رنگ‌ها و الگوها، تعادل بین لباس‌ها و استفاده مناسب از لوازم جانبی می‌توانند در ست کردن لباس رسمی و غیر رسمی به شما کمک کنند. برای مثال ترکیب یک پیراهن غیررسمی با رنگ یکدست و یک شلوار رسمی با الگوهای ساده می‌تواند انتخاب درستی در استایل ترکیبی شما باشد. اصولا آنچه در ست کردن لباس اهمیت دارد انسجام آیتم‌هاست.

برخی آیتم‌ها نقاط مشترکی بین انواع استایل دارند که در واقع می‌تواند به راحتی آن‌ها را با هر استایلی ترکیب کرد. در ادامه بیشتر به معرفی این آیتم‌ها پرداخته‌ایم

برخی آیتم‌ها را می‌توان با هر نوع استایلی ترکیب کرد. این موجب تنوع و شیک پوشی شما شده و به راحتی شما را به هدف ترکیب استایل‌ها خواهند رساند.

شلوار جین

ترکیب استایل رسمی و غیر رسمی

عجیب است که شلوار جین هرگز از مد نمی‌افتد. ترکیب شلوار لی با پیراهن رسمی مردانه نه تنها رایج است بلکه با یک کمربند مناسب هم بسیار متفاوت دیده می‌شود. پوشیدن شلوار جین در مراسم رسمی با رعایت ترکیب با آیتم‌های رسمی می‌تواند بسیار جالب باشد. در اینجا یادتان باشد که در انتخاب شلوار جین برای چنین مراسمی باید دقت کنید که از شلوارهای طرح کلاسیک یا ساده استفاده کنید، وجود زاپ‌های زیاد یا طرح و نقش‌های شلوغ در ترکیب با پیراهن رسمی چندان جالب نمی‌شود.

ساعت

یک ساعت شیک و مناسب، می‌تواند برای هر نوع استایلی مناسب باشد. ساعت اسپورت با استایل رسمی یا ساعت کلاسیک با تیپ اسپرت مانعی ندارد. اما بهتر است بند ساعت همرنگ کیف یا کفشتان یا از رنگ‌هایی باشند که به هم می‌آیند.

کفش اسپرت یا نیم بوت چرمی

کفش نیم بوت چرمی را اغلب می‌توان جز آیتم‌های ترکیب‌پذیر استایل رسمی و غیر رسمی شناخت. این امر در مورد کفش‌های لژدار اسپرت هم صادق است. برخی از کفش‌های ورزشی خود به قدری شیک هستند که در همه جا می‌توان با هر استایلی هماهنگ‌شان کرد.

 

شاید به کتانی کانورس؛ نحوه استایل با آن هم علاقه داشته باشید

کلاه

انواع مختلفی از کلاه مردانه وجود دارد که برای هر نوع استایلی مناسبند. برای مثال کلاه فدورا، پاناما، کاپ یا جتی نوع پارچه‌ای با طراحی‌های خاص می‌توانند جزئی از استایل ترکیبی مردانه شما باشند. البته همخوانی کلاه با یقه لباس جز مواردی است که باید حتما در ست کردن به آن دقت شود. برای مثال استفاده از کلاه‌هایی با الگوهای پرفوره با یقه لباس‌های باریک ممکن است تضادی در ظاهر ایجاد کرده و استایل را ناهماهنگ جلوه دهد.

در حالت کلی باید چه در هماهنگی کلاه و یقه و چه در کل موضوع انتخاب آیتم‌های ترکیب‌پذیر استایل رسمی و غیر رسمی به هماهنگی الگوها و رنگ‌ها دقت بسیار کرد. ترکیب دو استایل رسمی و غیر رسمی زمانی زیبا و شیک است که جزئیات را در نظر گرفته و با توجه به اصول مد انتخاب درستی داشته باشید.

امیدواریم نکات ذکر شده در این مقاله برایتان مفید و جذاب بوده باشد. چنانچه برای خرید آیتم‌هایی نظیر کفش، کمربند، شلوار جین یا سایر تکه‌های استایل ترکیبی مردانه خود به دنبال برند با کیفیت ایرانی هستید، به دنیای امشاسپندی‌ها خوش آمدید.

شاید به این مطالب هم علاقه داشته باشید

مطالب مرتبط